dö.

Är så jävla less på det här samhället vi lever i. Idag fick vi höra om den nya skolpolicyn som ska införas från och med 1 januari 2012. Om man skolkar bara en lektion eller en dag av ALLA jävla skoldagar kan man få en varning och få indraget studiebidrag. Frånvaro i procent kommer alltså att tas bort och csn kommer nu avgöra om man ska få studiebidrag eller inte för minsta lilla. Snälla nån! Vilken jävla idiotisk regel! Prioritera viktaigare saker istället för att en lärare ska behöva rapportera till csn så fort en elev är borta en endaste lektion. En lärare har som jobb att lära ut till elever och inget annat. Jävla puckon!
För det andra är jag jävligt trött på dagens sjukvård. Hämtade ut mitt vaccin som jag måste ta snarast med minst en veckas mellanrum innan jag reser till Costa Rica. Öppnar förpackningen och det fattas saker. BRA GJORT! för nu kan jag nog ta vaccinen om inte vaccinen är .. vafan säger man, fullständig? bra att ni glömmer o lägga i halva vaccinationsdosen, idioter! Dessutom, Josefine som ska ta samma vaccin som jag fick inte med någon bipackssedel. Är det ens lagligt att ge ut medicin/vaccination utan bipackssedel? Nej, jag skulle inte tro det.
Är en riktigt bitch nu och stör mig på det mesta känner jag. Bäst jag trycker ner facebook så jag slipper störa mig på alla tattares idiotiska uppmärksamhetsuppdateringar.

Kommentarer
Postat av: Fanny

men den lagen är ju bra om du sköter dig som du ska ju? för vi prata om det iallafall på våran skola var det så att om någon skolkar ibland och man inte vet varför så drar dom kanske in. men om du är borta utav en anledning eller skolkar bara någon gång ibland så är det ju inga problem alls. så jag uppfattade det ialf =D

2011-12-14 @ 15:50:17





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0