lite roligt det där med facebook..

facebook.. ja, vad ska man säga? haha! om man bläddrar upp och ner bland de senaste händelserna idag på facebook så har det bestått av: en tredjedel har glatt skrivit att det snöar, en tredjedel har surt skrivit att de hatar snö och den resterande tredjedelen är folket som dampar på alla som skriver att det snöar. haha!
ja men jag förstår fullkomligt den sista tredjedelen att de klagar på folk, för det är verkligen störande att varenda händelse består av just ordet "snö". haha, orkar inte ens klaga på att folk öser på med sådana uppdateringar, och dessutom (som varenda jävla människa som har facebook vet) går det inte att bara skita i att vara inne på facebook. Lite.. hm söker efter ett passande ord här, men vi kan gå överstyr lite och kalla det "läskigt", alltså, det är nästan lite läskigt att facebook är så beroendeframkallande. Hur många gånger om dagen går folk inte in på facebook egentligen?
JAJA. det finns iaf en sak som stör mig grymt jävla mycket på facebook (jag måste också få klaga lite känner jag, och har nämnt detta förut) och det är dom där jävla uppdateringarna "om så och så många gillar ska jag... gilla min status så betygsätter jag ditt utséende, gilla min status så skriver jag i din logg, den första som gillar ska jag ha som profilbild, facebookförhållande osv..gilla min finaste profilbild så gillar jag din osv osv".
För mig finns det bara ett ord för dessa uppdateringar.. attentionwhore!
jaja. det är världen vi lever i, de flesta vill väl ha uppmärksamhet. Men just de där statusuppdateringarna tål jag bara inte.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0