pensionärer, lata människor osv..

Tänkte klaga lite eftersom jag tycker det är så grymt kul! mohaha.
Börjar med nummer ett!
När man handlar, går på stan, shoppar, kalla det vad du vill, så har alltid pensionärer en tendens att vara egoistiska, sega och att vara ivägen. Fine, ni är sega för att ni är gamla. MEN ni behöver inte ha pensionärsträff mitt på en gågata, mitt i en affär, och framförallt inte i en affär med varsin kundvagn som tar stor plats. Samma sak när pensionärer är så himla vildsinta och ska roffa åt sig allt först. Kommer ihåg när jag var på Maxi med min syster. En tant gick rakt in i nellies barnvagn och körde bokstavligt talat över min syster även fast hon såg henne? OJ så bråttom man kan ha. Vad vet jag, mjölken i kyldisken kanske skulle ta slut om två sekunder..
Nummer två!
Lata människor. Det här är en sak som gör mig grymt irriterad. Nu hamnar vi återigen på Maxi. Jag var där för några veckor sedan. En medelålderskvinna går med bestämda steg mot kassorna och välter ner en sak, hon vänder på huvudet och tittar på saken hon välte ner, och går vidare. Exakt hur svårt är det att plocka upp saker efter sig? Det skulle tagit två sekunder för henne. Sluta med att jag plocka upp den igen. Detta händer även i klädaffärer och dylikt, men folk är så oförskämda och bara skakar på axlarna och skiter i det. Samma sak gäller de folk som roffar åt sig en vara, sen ångrar sig och ställer den någon helt annanstans. För det är ju så smart o t.ex. ställa en kylvara på ett annat ställe. Onödigt om inte annat. Hur svårt kan det vara och ställa tillbaka den på rätt plats? De som jobbar i affärer har nog med jobb och ska inte behöva plocka reda efter lata idioter. punkt.
Nummer tre!
Idag när jag var på Maxi (blev väldans mycket Maxi, stammis hehe) så skulle jag köpa körv te mig och tim. Det är 21 december och självklart sjuukt mycket folk, dvs. sjukt mycket jobb för personalen. Vid informationen/cafét var det fullt ös med paket hit och dit och möe folk. Men jag stod ändå där i lugn och ro och vänta på att få köpa körv. Så står det en jävla kärring som har numret efter mig, och seriöst suckar överdrivet mycket. OJ vad jobbigt att du fick stå i kö så länge för o köpa en räkmacka.. OH NO poor you.. hade sån god lust att säga till henne att hon själv kunde ställa sig bakom disken och jobba litte. Hon fattar väl själv att personalen inte hinner med allt på samma gång, de är inga jävla bläckfiskar med åtta armar. Dessutom är det jul, räkna med att du får stå i kö. Sist men inte minst, du är pensionär=livsnjutare.. Vad har du för viktigt o passa tiden till? Tre-kaffet med pensionärsligan kanske?
skärpning!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0