Torsdag

Börja dagen med svenska, halvsov. lite matte på efter det, blev inte mkt gjort där heller. och efter det spanska, och äntligen fick vi göra våran redovisning så nu är den ur vägen! Sen blev det lunch, sjukt vidrig mat så fick bli choklad och cola istället! Runt 1 var det förläsning. Den handla om Palestina och Israel konflikten. Jävligt skum föreläsning asså. Han som hade gjort filmen och höll i föreläsningen gjorde mig väldigt irriterad. Gillade inte hans attityd, och det märktes så väl vad han tyckte när folk sa sina åsikter. Han tyckte typ Sverige är dumma i huvve som inte bryr sig om konflikten där borta. Men hallå? Som om det är det enda landet som har problem i världen. Hur jävla mycket hjälper inte Sverige till egentligen? Men blir ju förfan ingen skillnad. Ingen som har tvingat oss att hjälpa, men ändå gör vi det. Och så en liten kommentar på den föreläsningen var typ att någon mådde dåligt över det där och tycker vi ska agera och inte skita i det. Det är ju precis vad vi gör? Vi ska ju inte känna skuld för att vi bor här? Klart att alla är lika mycket värda och ska ha samma rättigeheter, men det kommer aldrig bli så att det kommer bli fred i hela världen. Tyvärr. Klart man ska agera och hjälpa till, men det kommer alltid finnas rätt och fel. Jajaaa.. blev så irriterad på honom. På tal om något annat så var jag duktig och städa förut. Fick värsta kicken. Sen blev det dricka lite kaffe, käka glass och kolla film med lillerbror. Hade egentligen inte tid med det, men kan inte motstå min söta lilla goding när han frågar om jag kan göra honom sällskap! Menmen, nu äre dags o plugga! Sen färga håret om jag orkar!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0