Döm aldrig i vredesmod, eftersom vreden går över men domen står kvar.

Döma personer är någonting alla gör. Man dömer om hur folk klär sig, hur de beter sig, uppfostrar sina barn osv. Oftast dömer man personer man inte känner, men varför dömer man någon man inte känner? Man vet ju ingenting om den personen, så hur kan man då vara så säker på det man säger om personen?
Jag vet att många dömer mig och tycker att jag verkar vara en riktigt bitchig person som snackar skit, ser ner på folk osv. En av mina bästa vänner t.ex. tyckte inte om mig alls från början. Rent ut sagt tyckte hon att jag var en bimbo. haha! Anledningen till att hon tyckte det var för att jag såg ut som en och då "verkade" jag vara en. Lite komiskt att folk kan säga hur en person är bara för att de går på utséendet. Visst jag bryr mig om mitt utséende, men hur många tjejer gör inte det? Bara för att jag sminkar mig mycket osv är jag ingen elak person, jag tycker bara om smink?
Nu menar inte jag att jag aldrig dömer någon person, för självklart gör jag det. Det gör ju alla, och det kommer alltid finnas kvar tyvärr! Folk får gärna döma mig, det är deras problem. Men om man tänkte efter lite före innan man dömer någon kanske det skulle kunna bli en ändring? Ingen annan ska kunna säga hur en person är, vilken personlighet den har osv. det vet ju personen bäst själv, den som känner en bäst är ju faktist en själv.


Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0