Vi skulle bry oss mindre om vad andra tänker om oss om vi insåg hur sällan de faktiskt gör det

Varför bryr vi oss så mycket om vad andra människor tycker om oss? Varför sträva efter att vara så perfekt som möjligt? Ingen är perfekt och alla kan inte gilla alla. Varför inte bara acceptera den man är, att bara vara sig själv? Om man är sig själv, då är man inte falsk, och ingen gillar falska människor så det ligger ju något i det.
Det viktigaste är att bara skita i vad andra tycker om en, att vara stark och gå sin egen väg. Då kommer man längst här i livet. Tycker inte folk om det, då kan det kvitta. Då är det deras problem.
Det fanns en person som klaga väldigt mycket på mig. Att jag inte skulle göra si och så. Personen fråga mig även "varför kan du inte bara vara som alla andra? Varför ska du vara annorlunda? När ska du börja lyssna på vad andra säger till/om dig?" Vem fan vill vara som alla andra? Ärligt? Det är ju meningen att alla ska ha olika personligheter och egenskaper. Tänk att umgås med folk som tycker och tänker precis som du, är lika bra på de saker du är bra på. Varför ska man då träffa nya människor? Och den där frågan "när ska du börja lyssna på vad andra säger till/om dig?" Klart att jag lyssnar, men är det skit dom säger, varför ska jag då lyssna? Jag tänker inte ta åt mig om det bara är massa skit. Jag gör exakt vad jag vill, det är mitt liv. Ingen annan ska säga till mig att jag inte ska göra si och så, och vad jag måste och inte måste göra. Och det var precis så jag tänkte, så den personen fick dra åt helvete. Alla borde vara starka, även om det är svårt ibland. Men försöka går ju alltid.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0