Vilken helomvänding!

Säger man ens så? syftar på rubriken. Har inte orkat brytt mig om denna blogg för fem öre, och sanningen är den att jag har verkligen ingenting intressant att berätta eller har inte behövt skriva av mig något. Men idag släpptes bomben.
Dagen började faktiskt ganska bra. Sov ut till klockan 7 och orkade inte ens bry mig om att jag visste att jag skulle behöva stressa för att hinna göra mig iordning och allt det. Jag tog det istället lugnt när jag drack mitt kaffe och började sminka mig i lugn och ro. Flätade håret och satte bara på mig ett par kläder. Jag var ändå klar i god tid, och jag kände mig ändå bekväm och snygg i hur jag såg ut imorse. Det var verkligen en sådan morgon som jag kände att allt fick duga. Fint väder var det ute också, vilket gjorde allting bättre.
Jag och Ronja jobbade på bra på spanskan, och sedan blev det geografi. Vår redovisnig rullade på och dagen fortsatte bra. Men så kom religionen, som jag hade missat förra veckan. Och det betyder att jag måste ta igen det jag missat, och då missar jag det som vi jobbade med idag. Så slutade med att jag inte fattade ett skit och slutade bry mig om den.
När lektionen tog slut och det var lunch fick jag reda på att nästa tenta är vid höstlovet. Jag fick reda på mitt resultat på min förra tenta (som såklart var ig) först i förrgår. Hur ska jag hinna plugga och lära mig all matte på så kort tid? Tänkte att jag får ta det nästa tenta som kommer. MEN den är i januari. Vart är lilla jag då? Jo, i Costa Rica och jobbar med mitt PA. Så det kan jag ju också stryka. Just i det ögonblicket kom all stress och alla krav ikapp mig. Hur ska jag hinna med allt? Och att få uppgift staplad på hög varje dag som ska göras, gör inte precis saken lättare. Mitt humör gick därför från toppen till botten.
Gick till matsalen där det var som en jävla hönsgård. Det serverades pan pizza idag. Skolans pan pizza med ost som är som disktrasor och hårda skinkbitar som inte går att tugga. Ändå slogs folk om pizzorna som om de var en grupp människor i öknen och hade endast en vattendroppe kvar att dela på. Ingen pizzasallad fanns det heller, och heller inga glas. Kanske ska tillägga att besticken nästan var slut också. Och allt detta berodde ju självklart på att det var som en jävla hönsgård just i matsalen, och det är ganska förstående att mattanterna inte är som bläckfiskar med åtta armar och kan fixa allt på samma gång. Ändå så är det så, att i skolan ska det vara så att de flesta inte ska ha lunch samtidigt så att det ska uppstå denna typen av "problem".
Vet inte ens varför jag tog upp ett ämne om matsalen i skolan, men det är skönt att störa sig på saker ibland. Och när jag är riktigt arg stör jag mig till och med på människor som jag inte känner. T.ex. hur de skrattar, hur de tuggar sin mat, hur de beter sig osv. och jag vet att det är helt fel, jag är ju inte heller perfekt. Men det är något jag tyvärr inte kan förhindra tror jag. Om jag är riktigt riktigt arg kan jag sitta och bläddra i en tidning och kalla varenda människa olika saker. vad fan äre som är fel på mig undrar jag då? De har inte gjort så att jag ska bli på dåligt humör för fem öre. Men ärligt talat, så tror jag inte jag är ensam om detta.
vet inte ens vad jag yrar om längre. Är bara så jävla gött att få ut sig endel onödiga små saker som man stör sig på. Det är som om man kan pusta ut efteråt och bara skita i det sen.
Så nu har jag fått ur mig detta och ska glömma bort alla måsten som har med skolan att göra för en stund.
Allt löser dig ju ändå i slutändan på ett eller annat vis!

Kommentarer
Postat av: em

hah, älskar det du skrev om matsalen/pan pizzorna så jävla sant. och ne detta är du verkligen inte ensam om, är exakt lika dan när jag är sur ;)

2011-10-10 @ 22:08:11
URL: http://ememelies.blogg.se/





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0