Vad ska man bli när man blir stor?

Det var precis det jag och tjejerna pratade om för några dagar sedan. Lite komiskt att vi säger ordet "stor". Men känns ju faktsikt helt sjukt att vi redan är "stora" och borde nog tänka ut precis det. Vad vi ska bli alltså. Jag gör om meningen lite och sätter in ordet "äldre". Så vad ska jag bli när jag blir äldre? Jag har inte en jävla aning. Jag avundas de människor som redan vet vad de ska bli. Som har en plan i huvudet och vet exakt vad de vill.
När jag var liten ville jag i alla fall bli tre saker.
Först och främst kock. Inte har jag en aning om varför, men typ de flesta barn tycker väl det är kul att få vara med och laga mat? eller? Nu föredrar jag hellre att någon annan lagar maten åt mig. Så det kan jag ju stryka!
Det andra jag ville bli när jag blev några år äldre var polis. Verkade ju sjukt coolt när man såg olika deckare och polisserier på tv. Men sån pussy som jag är, och dessutom äckelmagad, hur skulle jag klara av det? Se typ en död människa med massa blod eller pissa ner mig om jag var med i värsta polisdramat. Så det yrket kan jag med andra ord också stryka.
Men det tredje, som jag alltid har velat bli är make up artist. Kommer så väl ihåg när jag tog med mig smink till dagis och sminkade mina tjejkompisar och sedan fick skäll av fröknarna för att deras mammor inte tyckte om att de bärde smink i sådan ung ålder. Jag älskar smink lika mycket idag om inte mer. Sminkar fortfarande mina vänner och jag älskar det! Så det är något jag vet att jag vill bli.
Men jag vill ju inte bara bli Make up artist. Jag vill ju bli något mer. Men vad?
Fan vad jobbigt..

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0