wtf?

Jag hatar verkligen att gå till tandläkaren. Inte för att jag är rädd för att det ska göra ont eller något sånt. Det är själva tandläkaren som jag har som gör att jag hatart. Varenda gång jag har varit där detta år har hon klankat ner på mig och förstört en hel dag för mig. Det kvittar hur trevlig eller otrevlig jag är, hon har alltid det där falska och fula léendet på läpparna. Försöker skämta med mig med skämt från typ stenåldern? Ändå står jag ut en liten stund. pengakåt är hon också för den delen, "snart är det inte långt kvar tills du behöver betala", det säger hon varje gång jag är där.
Men igår var jag tvungen att gå till tandläkaren för att min plast hade gått sönder typ direkt. (Som skulle sitta ett par år). Ångesten igår morse var inge kul. Man bara ååååh drygt. Men ah, måste man så måste man. Jag gick lite tidigare för att hinna i tid så att min kära mor ska få slippa o betala de ynka 75 kronorna eller vad det är om man inte kommer i tid. Va där några minuter innan. Sitter och väntar, väntar och åter väntar. Under tiden jag sitter där sitter det en hård mc-snubbe bakom mig. Helt plötsligt hör jag honom prata, mycket lågt. Jag bara eeeh vem snackar han med? Då sitter han och antecknar, fast med ord allting som händer. Och för varenda minut sade han "nu är det bara 9 minuter kvar" nästa minut "nu är det bara 8 minuter kvar" osv. Han prata om de människorna som han såg, om vad som snart skulle hända? osv. Hade så god lust och vända mig om och bara eeh vem snackar du med? Men vafan, en mc-snubbe som kan döda mig med sitt lillfinger typ, nejtack! Men det sista jag hörde av honom var "nu är det en minut kvar" några sekunder senare "nu händer det något, nu händer det något" och jag bara vad händer? Men så kom visst bara hans tandläkare och han skutta glatt därifrån. "Stenhård" mc-snubbe, verkligen! Jaja, där satt man kvar och kollade på klockan. För en kvart sen skulle jag vara inne! Vem är det som är skyldig pengar vem egentligen, va va va? precis när jag tänkte gå så kom det nån litten tant "Elsie Lindberg". Oj, det kan nog vara jag! Namnet var ju inte rätt uttalat, men man är ju van. Kliver in i rummet och där sitter min härliga favorittandläkare! Då säger assistenten "oj jag kanske uttalade ditt namn fel, jag ber så mycket om ursäkt" Orkade verkligen inte bry mig om det, eftersom varenda jävel som inte känner mig kan inte säga mitt namn rätt. Nej men vad säger min tandläkare då? JO "Nej det är inte lätt att uttala alla utlänningars namn". Eeeeh vaa? snacka hon om mig nu eller? Jag bara kände att det var droppen. Hur orkar hon bete sig så. Men otrevlig ville jag inte vara, så var så jävla trevlig som jag bara kunde! Hon drog fram sin härliga slipmaskin för att fixa till plasten. Slipar upp hela gommen på mig så det börjar blöda, och skvätter ner mitt ansikte med vatten. Sen KLART! Tar på mig jackan och tänkte vara lite extra trevlig även fast hon vet att jag inte gillar henne för 5 öre. "TACK SÅ JÄTTEMYCKET! vi ses! Ha det så bra!" Hennes min var underbar, typ, vafan tacka hon för?
Klev över tröskeln och sa högt för mig själv, bitch! Lovely feeling.
Dags o byta tandläkare? Ja, jag tror det va.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0