Blir så upprörd!

Det som hände idag är så tragiskt. Hur kan man knivhugga ett litet barn? Tittade i alla fall nyss på nyheterna där de pratade om detta, och blev en aning förbannad. De intervjuade lite folk som var vittne till händelsen som skedde utanför skolgården. En kvinna vid namn Khadija sade det mest idiotiska jag hört på länge och uttalade sig så innerligt fel i tv: "Det jag är arg på är personalen, vart är alla lärare? Det är deras uppgift att motverka att sådant här händer, det är dom jag är arg på". Lilla lilla Khadija, det är absolut inte personalens fel alls att detta hände. De kan tyvärr inte se och höra allting som händer runt omkring barnen. Det sker en del olyckor på dagis och skolor, och alltid är det personalens fel. MEN det är inte personalen vi ska bli arga på, det är Sverige, vår politik och vårt samhälle vi ska lägga skulden på. Varför det? Jo, eftersom våra politiker och samhället vi lever i envisas med att dra in personal när det gäller allting, eftersom personal kostar pengar. I dagens samhälle är det ungefär 1-2 vuxna på 30 barn på en skola. Det är så fel det bara kan bli. Men återigen, det kostar pengar. Samhället vi lever i anser alltså att barnomsorgen är ingen prioritet, inget vi ska lägga pengar på. Så när det händer olyckor på skolor och dagis, lägg inte skulden på personalen, lägg skulden på Sverige. Så därför Khadija och alla andra som har samma åsikt som henne, läs på lite innan ni uttalar er.
Tack för mig!

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0