lycka vs olycka

Läste en artikel om Facebook där rubriken löd "Facebook gör dig olycklig"
Det började med att det stod att ju mer tid du spenderar på facebook, desto olyckligare blir du. Varför då? Jo, anledningen till detta var tydligen att människor i dagens samhälle blir olyckliga över att läsa andras lyckliga statusuppdateringar. Med andra ord, folk skriver uppdateringar om deras liv som verkar hur bra som helst osv. vilket gör andra människor avundsjuka och inbillar sig att deras liv suger. "ÅÅh den personen har gjort det och det roliga igen och bla bla.. vad får jag? varför har inte jag sådan tur för? Åh vad roligt hon har hela tiden" hänger ni med? Jag har bara en sak att säga om detta.. BULLSHIT! haha! Jag blir fan inte olyckligare av att sitta vid facebook. Varför blir jag inte det då? JO för att jag ser dagligen uppdateringar som "ååh jag orkar inge mer, hur kan du vara så dum i huvudet? Jag som litade på dig.. är så trött på det här jävla livet.. jävla idiot är vad du är!" På vilket sätt blir jag olyckligare av att läsa detta då? Haha, blir förfan lyckligare av att läsa detta eftersom jag då inser att fan vilket underbart liv jag lever! Nej men ärligt talat, visst fan ska man få vara ledsen osv. men på facebook kan man väl visa lite stake och sluta böla som en treåring som har tappat sin glass på backen? nej, istället ska man utstråla negativitet och emotionella känslor.. KUL LIV.. inte.

Kommentarer





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0